Vilde-strikk

  • 25.11.2017 kl. 01:11

Jeg har lenge hatt lyst til å strikke meg en Vilde-genser fra Viking. Den er veldig delikat med myke farger. Men jeg var litt skeptisk til starten på armene fordi de så veldig avansert ut. Så når jeg hadde 30% hos garnbutikken her i byen, tenkte jeg at nå er tida for å teste. Tenk bare hvor gøy det er hvis jeg får det til! Dama i butikken hjalp meg med å velge farger, og jeg beholdt (nesten) originalen, byttet bare ut den brune streken med en grå en. Jeg startet på den med godt mot med favorittgarnet mitt. Jeg kom til armene, og jeg strikka feil, rekte opp og startet på nytt. Det ble feil igjen og jeg rekte opp og startet igjen. Og den tredje gangen ble det enda en feil, og jeg fant ut av at når jeg skal strikke den, må all konsentrasjon gå til mønsteret, så jeg kunne ikke se på tv eller noe sånt. Og jeg fikk til hele armen uten problemer. Da bestemte jeg meg for at jeg bare måtte starte på andre armen med det samme mønsteret før jeg strikket resten av armen, for nå hadde jeg jo enda mønsteret i hodet. Resten av genseren gikk veldig bra. Det eneste er at jeg har hørt i ettertid at det er flere som har klagd på sterk fra du store alpakka-garnet at det nupper, og det holder seg ikke fint. Jeg mista da litt motet og har derfor ikke orka å feste trådene på genseren som er ganske synd, fordi jeg var veldig fornøyd når den var ferdig, og jeg fikk prøvd den. Krysser fingrene for at det ikke gjelder meg, og at genseren holder seg like fin som dette.

#viking #vildegenser #dustorealpakka #sterk #strikk #strikking #håndarbeid #strikkagenser #delikatefarger

Klem fra Karine K.

2 Kommentarer

nymfemamma

25.11.2017 kl. 10:11
Veldig fin! Men det der med nupping er veldig individuelt. Jeg syns alpakka nupper noe p meg, mens ull ikke gjr det. S holder meg til ull fremover. (Syns ogs alpakka klr litt) S det ser du sikkert fort om det nupper p deg. Har visst noe med huden din gjre eller noe. Mener det var en diskusjon jeg s p strikkesida.

Karine K

25.11.2017 kl. 12:59
Ja har sett at folk sier at noen er nuppere, mens andre ikke. men tror egentlig at det heller har med hvilke ytterjakker og snt man har over.. Men ja, mye av alpakka-garnet klr, men bruker ha en bomullsgenser under ??

Skriv en ny kommentar

Karine K

Hei jeg heter Karine og har flyttet tilbake til hjembyen min etter at jeg ble ferdig med frskolelrerutdanningen i Grimstad p UIA. Her har jeg kjpt leilighet og har en samboer. I 2012 fikk jeg diagnosen kreft, som jeg har brukt 2 r p overvinne. Jeg skriver om min historie om hvordan det enda pvirker meg. Ellers vil jeg skrive litt om klr, interir og andre ting som opptar meg.

Bloggdesign

Sk i bloggen

Design og koding av KvDesign - www.kvdesign.no